تعبير انجليزي  transportation
بحث انجليزي عن  transportation
تعبير عن المواصلات في الماضي والحاضر بالانجليزي
موضوع عن وسائل المواصلات بالانجليزي قصير
تقرير عن المواصلات قديما وحديثا بالانجليزي
برجراف عن وسائل المواصلات بالانجليزى
جمل عن وسائل المواصلات بالانجليزي
تعبير عن وسائل المواصلات الحديثة والقديمة
وسائل المواصلات بالانجليزي للاطفال
وسائل النقل بالانجليزية    means of transportations
تعبير عن المواصلات بالانجليزي قصير
موضوع عن المواصلات بالانجليزي قصير
موضوع عن وسائل المواصلات بالانجليزي قصير
اهمية وسائل المواصلات في حياتنا بالانجليزي
وسائل النقل بالانجليزية
الفرق بين الحياة في الماضي والحاضر بالانجليزي
تعبير عن المواصلات في الماضي والحاضر بالانجليزي
وسائل النقل بالانجليزية
تقرير عن المواصلات قديما وحديثا بالانجليزي
وسائل المواصلات بالانجليزي للاطفال
تعبير عن وسائل المواصلات الحديثة والقديمة
اهمية وسائل المواصلات في حياتنا بالانجليزي
ايجابيات وسلبيات المواصلات بالانجليزي
مزايا وعيوب وسائل النقل بالانجليزي
قرير عن المواصلات قديما وحديثا بالانجليزي
موضوع عن المواصلات بالانجليزي قصير
موضوع عن وسائل المواصلات بالانجليزي قصير
تعبير عن المواصلات في الماضي والحاضر بالانجليزي
تعبير عن وسائل المواصلات الحديثة والقديمة
وسائل النقل بالانجليزية
موضوع تعبير عن وسائل المواصلات للصف الخامس
اهمية وسائل المواصلات في حياتنا
تعبير عن المواصلات في الماضي والحاضر بالانجليزي
وسائل النقل بالانجليزية
بحث انجليزي عن   transportation  
تقرير عن المواصلات قديما وحديثا بالانجليزي
وسائل المواصلات بالانجليزي للاطفال
تعبير عن وسائل المواصلات الحديثة والقديمة
اهمية وسائل المواصلات في حياتنا بالانجليزي
المواصلات في المستقبل بالانجليزي
تعبير عن المواصلات في الماضي والحاضر بالانجليزي
وسائل النقل بالانجليزية
تقرير عن المواصلات قديما وحديثا بالانجليزي
وسائل المواصلات بالانجليزي للاطفال
تعبير عن وسائل المواصلات الحديثة والقديمة
اهمية وسائل المواصلات في حياتنا بالانجليزي
المواصلات في المستقبل بالانجليزي
بحث عن وسائل المواصلات القديمة والحديثة
أهمية وسائل النقل
تقرير عن المواصلات
وسائل النقل والمواصلات
انواع وسائل النقل
بحث عن وسائل المواصلات الحديثة
مقارنة بين وسائل المواصلات القديمة والحديثة
وسائل المواصلات قديما وحديثا للاطفال

مقال عن المواصلات بالانجليزي
جمل عن وسائل المواصلات بالانجليزي
موضوع عن وسائل المواصلات بالانجليزي
اسماء وسائل المواصلات
اسماء وسائل المواصلات باللغة الانجليزية
معنى وسائل المواصلات بالانجليزي
تعبير عن المواصلات في الماضي والحاضر بالانجليزي
براجراف بالانجليزي عن المواصلات
History

The wheel and the animal traction permitted forms of shifting dwelling (from the trailer drawn by horses to the camper).
Currently, a human being travels an average of 4,500 kilometers per year, compared to 1,500 150 years ago5.
Ancient Transport
During the Roman period, transport was carried out either by land or by waterway.
Water transport
Water transport could be carried out by sea or navigable rivers.
Maritime transport
Before the first Punic war, the Roman navy was insignificant. The Roman navy is not of Greek inspiration, but the threat of the Carthaginian fleet equipped with a few queries that prompted the Romans to copy them to combat them. Tradition says that they have succeeded with the help of the Greek (socii) settled in the south of Italy. Rome preferred triremes. In 261 BC, The Romans succeeded in building one hundred in two months.
River transport
Wood floating or drag7.8 (in Canada) is one of the oldest methods of long-distance transport.
From the Middle Ages to the end of the nineteenth century, in Western Europe, floating was the most common and least expensive mode of transport for wood.
This technique was also known to the Romans. It has been used on some rivers such as the Garonne.
In addition, some cities, such as Zaragoza (Caesare Augusta) had a river port.
Antique Ports [edit | change the code]
Main article: Antique port.
Ancient ports are the first port facilities to have emerged with the development of the navy. They are attested among the Greeks and Romans, but also among the Punic, the Minoan, the ancient Egypt ...
Following Richard Lefebvre des Noëttes who denied any possibility for the ancient navy to sail far from the coasts and to have a tonnage of some importance, it was long thought that the first ports were merely beaches stranding, the boats being each night pulled dry. We know today that this is not the case. Very early on, we sought to develop natural shelters in order to increase their qualities: protection against offshore fury, good exposure to winds to facilitate the entry and exit of ships. These natural dispositions are therefore essential in the choice of a site, as are the economic conditions (proximity of a large city and of land and river routes). Also, the Ancients do not hesitate to create artificial harbors which, with the increase of the nautical capacities, respond to the economic necessities.
River ports must meet two requirements: to shelter boats from the natural hazards of the river (floods, ice jams) and to offer good provisions for the transit of goods.


Road Networks

The term centration indicates a system of territorial fragmentation, typical of the process of cultivation that the Roman civilization applied in the regions under its domination. At the deforestation and reclamation stages, if necessary, a process of division of the land was followed in large quadrilaterals of about 700 m asl, delimited by access routes most often parallel to large drainage ditches. One of the best preserved examples of Roman centration in Europe is that of the Cesena region.


Modes of transport
Modes of transport are generally classified according to the communication channels used: land transport (road and rail or guided), maritime and inland water transport, air transport. The choice of a mode of transport can be made according to the availability of the means of transport, its qualities (capacity, speed, safety, compliance with the regulations applicable to goods, trade ...), and its cost, for example. For the transport of dangerous or sensitive goods, the concept of safety is also taken into account.
multimodal


To go from one point to another, it is often necessary to combine these different modes of transport. It is then multimodal, or intermodal, or multi-modal, or combined transport. The term transport refers mainly to the transport of goods, for the transport of passengers, the more general notion of intermodality or multi-modality will be used. This combination of several transport modes has changed dramatically with the advent of the Internet and mobile information technology (ICT) such as mobile phones. Indeed, the sequence of several modes requires the knowledge of many data (schedules, locations, correspondences) that can be brought by the ICT. There is then a possible decompartmentalization of all the mobility solutions: car-pooling, car sharing, public transport, self-service bicycle. This "new" mobility is called mobility 2.0 or 3rd mode [archive] (after public transport and private individual car).

1 Comments

Post a Comment

Previous Post Next Post